Navigation Menu+

Crossfit box – miejsce na trening dla wytrwałych

Intensywny trening może przynieść wiele korzyści, jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jak odpowiednio zadbać o swoją formę. Niestety wiele osób nie ma pojęcia o szkodach wynikających z nieprawidłowych ćwiczeń oraz diety. W efekcie, brak stosownej wiedzy prowadzi do poważnych powikłań, które często są niestety nieodwracalne. Z drugiej strony – jeśli mamy doświadczenie i wiemy co nieco na temat sportowych treningów, możemy szybko i efektywnie pracować nad swoją formą. Profesjonalny crossfit box, street workout, wod czy trening funkcjonalny.

To tylko przykłady ćwiczeń popularnych wśród osób zajmujących się ćwiczeniami sportowymi zarówno „na poważnie”, jak i wyłącznie w celach hobbystycznych. Zainteresowaniem wśród różnych grup sportowych cieszy się także tak zwana tabata. Czym jest tabata? Kto zapoczątkował tego rodzaju ćwiczenia? Jak wykonywać te ostatnie poprawnie? Warto znać odpowiedzi na te pytania. Szczególnie wtedy, gdy interesujemy się sportem, a dbanie o formę leży nam na sercu.

Izumi Tabata – twórca ćwiczeń na miarę współczesnego sportowca

Nazwa „tabata” pochodzi od nazwiska twórcy opisywanego ćwiczenia. Intensywnie i efektywnie. To właśnie taka idea przyświecała człowiekowi o nazwisku Izumi Tabata. Wiele osób czerpie z jego koncepcji nie tylko inspirację, ale również cenną wiedzę. Na czym dokładnie polega tabata? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w kolejnym akapicie.

Tabata – jak krok po kroku zadbać o formę?

Dwadzieścia. Dziesięć. Osiem. Trzy liczby, które w tabacie mają fundamentalne znaczenie. Ćwiczenie trwa zaledwie cztery minuty, dlatego podstawą jego efektywności jest w dużej mierze intensywność i przestrzeganie zasad. Krok pierwszy to dwadzieścia sekund ćwiczeń. Krok drugi to odpoczynek dziesięciosekundowy podczas którego regenerujemy siły. Całość powtarzamy osiem razy. Rachunek jest zatem banalnie prosty. Tabata trwa dokładnie cztery minuty. W zależności od zaleceń czy chęci tabatę możemy wykonywać kilka razy w tygodniu. Efekty pojawiają się bardzo szybko. Wzrasta nasza aktywność fizyczna oraz wydolność anaerobowa.

Co oprócz tabaty?

Czy warto podejmować także inne formy aktywności? Warto przede wszystkim zaznaczyć, że nasza aktywność powinna zależeć od różnych czynników. Przede wszystkim od tego, jaki tryb życia prowadzimy. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nasze zdrowie pozwala nam na uprawianie regularnego sportu, powinniśmy zapytać o to profesjonalnego trenera bądź doświadczonego lekarza. Możemy na przykład rozpocząć ćwiczenia crossfit. Jeżeli zainteresuje nas ta forma aktywności możemy poczytać o niej w sieci. Nawet tabata wymaga od nas odpowiednich umiejętności oraz zdrowia. Szczególnie wtedy, gdy staramy się wykonywać podane ćwiczenia regularnie. Trzeba również dodać, że obok sportu ważna staje się także dieta, która musi być dostosowana do naszych potrzeb.
Zdrowie, wytrzymałość, atrakcyjny wygląd. To tylko nieliczne zalety, które wiążą się z regularnym i odpowiedzialnym uprawianiem sportu. Jeśli chcemy zadbać o formę, powinniśmy robić to z głową. Warto na początku odwiedzić lekarza, by ten przeprowadził standardowe badania wykluczające czynniki mogące negatywnie wpływać na naszą aktywność fizyczną.